Майбутні викладачі відвідували заняття з хімії, давали консультації, проводили уроки та виховні заходи протягом періоду з 6.02.2023 по 3.03.2023 на базі НВК №28.
У ході практики вони отримали великий практичний досвід у проведенні уроків та взаємодії з учнями, дізналися багато нового про педагогічну роботу. Зокрема, відзначили для себе, що:
— якісне пояснення учням матеріалу повинне включати в себе сучасні технології викладання; це можуть бути квести, ігри, вікторини тощо;
— потрібно з відповідальністю ставитися до підготовки уроків;
— важливо розвивати власні професійні навички та постійно вдосконалювати методику навчання.
Міф про те, що викладач — це тільки робота з зошитами та червоними ручками, повністю розвіяний. Професія педагога в ХХІ столітті також може бути сучасною та цікавою не тільки для учнів, а і для вчителів.
Ось що про це пише студентка групи ХП (IV курс) Ліза Пєшук:
“Моя педагогічна практика в школі була чудовим досвідом, який допоміг мені збагатити свої знання та відчути себе більш впевнено в ролі вчителя.
Учні, з якими я мала можливість працювати, були дуже цікавими та творчими особистостями. Вони були зацікавлені в хімії та мали багато запитань під час уроку. Я дізналася, що кожен учень має свій власний спосіб навчання та сприйняття інформації, тому важливо знаходити індивідуальний підхід до кожного з них.
Деякі учні були дуже впевнені в своїх знаннях та активно брали участь у дискусіях, інші ж були більш сором’язливими та потребували додаткової підтримки. Я намагалася надати допомогу тим, хто мав складнощі, та похвалити тих, хто активно брав участь на уроці.
Проте не було ідеальної практики, яка б пройшла без складнощів. Під час моєї педагогічної практики я приймала певні виклики. Перший виклик — це дистанційна освіта.
З точки зору студента-практиканта це складно: адже можливо, обираючи майбутню професію, він саме надихнувся атмосферою класної кімнати, і зараз, під час онлайн-занять, він може розчаруватися і бажання стати викладачем зникне.
Тому потрібно пам’ятати, що дистанційне навчання є новою реальністю для сучасної освіти. Це є викликом для вчителів та учнів, особливо для тих, хто має проблеми зі зосередженням та мотивацією.
Я вважаю, що мій досвід та враження від дистанційного навчання допоможуть мені у подальшій роботі з учнями та розвитку власних педагогічних навичок.
Також студент-практикант не так давно закінчив школу і розуміє, що зараз у класах домінує списування завдань з Інтернету та може з впевненістю назвати сайти де була запозичена та чи інша відповідь. Відбувається знецінення себе як майбутнього викладача через дане відношення учнів.
Навіть якщо ти виклався на уроці на всі 100% і учні розуміють тему, вони все рівно будуть шукати шляхи, як полегшити собі виконання індивідуальних вправ. Коли дивишся на однакові помилки, виникає думка, що ти (…) не зміг донести інформацію, тебе не зрозуміли, ти не виконуєш обов’язок вчителя.
Також важливою проблемою є технічні моменти та доступ до Інтернету. Не всі учні мають додаткову технічну підтримку вдома та не всі мають стабільний доступ до Інтернету. Виникали певні труднощі і в мене, коли не вмикалася камера чи мультимедійна дошка не хотіла виконувати мої команди. Ці технічні моменти доводять те, що вчителю необхідно бути готовим до різних ситуацій та вміти швидко реагувати на непередбачувані обставини.
В підсумку хочу сказати, що моя педагогічна практика в школі була дуже важливим та позитивним досвідом для мене, я дізналася багато нового про педагогічну роботу та про себе — як про майбутнього вчителя. Я отримала великий досвід у проведенні уроків та взаємодії з учнями. Якщо якісно проводити уроки та знаходити підхід до кожної дитини, то навчання може стати цікавим та захоплюючим.
Одним із головних висновків, який я зробила для себе, є те, що вчителю важливо розвивати професійні навички та постійно вдосконалювати власну методику навчання. Я розумію, що педагогічна практика є лише початком мого професійного розвитку, я повинна постійно навчатися новому, щоб бути ефективним викладачем та допомагати учням зростати й розвиватися.
Проводячи уроки з хімії на тему вуглеводів, глюкози та сахарози, я зрозуміла, наскільки важливо використовувати цікаві та доступні для учнів приклади та взаємодіяти з ними, щоб стимулювати їхнє бажання навчатися.”